Talán ez a legismertebb műve.
Boyd Coddington tegnap reggel 6 órakor meghalt. Egyelőre nem tudni miért. Az biztos, hogy az elmúlt hónapban ki-be járt a kórházba.
63 éves volt.
Forrás: Autoblog.com
R.I.P.
Bár nem szerettem, hogy egy tökéletes állapotú T-Modelt szétvágott.....
63 éves volt.
Forrás: Autoblog.com
R.I.P.
Bár nem szerettem, hogy egy tökéletes állapotú T-Modelt szétvágott.....
istennő
ez viszont friss és ropogós infó:
A Ferrari megtartotta hivatalos bemutatóját, Maranellóban vasárnap kora délután lehullt a lepel a világbajnoki címvédő gárda 2008-as versenyautójáról. Az évek óta bevett szokásnak megfelelően F2008-ra keresztelt versenyautótól címvédést remél az istálló.
Az F2008 az ötvennegyedik együléses versenyautó, amelyet a Ferrari kifejezetten a Forma-1-es világbajnokságban való részvételre épített.
A terv az istállón belül a 659-es kódszámot viseli, és természetesen megfelel a 2008-ban hatályban lévő szabályoknak. Ezeknek az új előírásoknak a fő eleme az új elektronikai rendszer, amelyet minden csapatnak használnia kell és közismerten a SECU (Standard Electronic Control Unit - Egységes Elektronikai Ellenőrző Egység) névre hallgat. Az rendszert a MES (McLaren Electronic Systems) készítette. A rendszer egyetlen ellenőrző egységből és egy szoftverrendszerből áll, amelynek fejlesztési munkálatai a szezon kezdetéig fejeződnek be.
A szabályváltozások az autó más területeit is befolyásolták: a váltónak négy, egymást követő versenyt kell kibírnia; a pilóták sisakjának védelme érdekében magasabb oldalfal került bevezetésre; az anyagok tekintetében pedig korlátozott típusú összetevőket lehet használni. Előbbieknek köszönhetően megnőtt az autó súlya.
Aerodinamikailag azt autó teljesen átdolgozták, bár az első versenyre teljesen más konfigurációban gördül ki a pályára a gép. Valójában egy intenzív és mindent körülölelő, egész éves fejlesztési programot tervez véghezvinni a csapat. Az autó vázából, a pilóták lába alatt tovább metszettek, az oldalszekrény és a motorborítás pedig keskenyebb lett. A felfüggesztést az új aerodinamikai fejlesztéseknek megfelelően dolgozták át. A tengelytávot és a súlyelosztást a szabályváltozásokhoz, illetve - tanulva az előző évi leckéből - a Bridgestone gumik teljesítményéhez igazították.
A motor adatai
Típus: 056
Hengerek száma: 8
Hengerszög: V 90°
Szelepek száma: 32
Teljes térfogat: 2398 cm3
A dugattyú átmérője: 98 mm
Súly:
A Ferrari megtartotta hivatalos bemutatóját, Maranellóban vasárnap kora délután lehullt a lepel a világbajnoki címvédő gárda 2008-as versenyautójáról. Az évek óta bevett szokásnak megfelelően F2008-ra keresztelt versenyautótól címvédést remél az istálló.
Az F2008 az ötvennegyedik együléses versenyautó, amelyet a Ferrari kifejezetten a Forma-1-es világbajnokságban való részvételre épített.
A terv az istállón belül a 659-es kódszámot viseli, és természetesen megfelel a 2008-ban hatályban lévő szabályoknak. Ezeknek az új előírásoknak a fő eleme az új elektronikai rendszer, amelyet minden csapatnak használnia kell és közismerten a SECU (Standard Electronic Control Unit - Egységes Elektronikai Ellenőrző Egység) névre hallgat. Az rendszert a MES (McLaren Electronic Systems) készítette. A rendszer egyetlen ellenőrző egységből és egy szoftverrendszerből áll, amelynek fejlesztési munkálatai a szezon kezdetéig fejeződnek be.
A szabályváltozások az autó más területeit is befolyásolták: a váltónak négy, egymást követő versenyt kell kibírnia; a pilóták sisakjának védelme érdekében magasabb oldalfal került bevezetésre; az anyagok tekintetében pedig korlátozott típusú összetevőket lehet használni. Előbbieknek köszönhetően megnőtt az autó súlya.
Aerodinamikailag azt autó teljesen átdolgozták, bár az első versenyre teljesen más konfigurációban gördül ki a pályára a gép. Valójában egy intenzív és mindent körülölelő, egész éves fejlesztési programot tervez véghezvinni a csapat. Az autó vázából, a pilóták lába alatt tovább metszettek, az oldalszekrény és a motorborítás pedig keskenyebb lett. A felfüggesztést az új aerodinamikai fejlesztéseknek megfelelően dolgozták át. A tengelytávot és a súlyelosztást a szabályváltozásokhoz, illetve - tanulva az előző évi leckéből - a Bridgestone gumik teljesítményéhez igazították.
A motor adatai
Típus: 056
Hengerek száma: 8
Hengerszög: V 90°
Szelepek száma: 32
Teljes térfogat: 2398 cm3
A dugattyú átmérője: 98 mm
Súly:
ha az első 200 km-es speciális /gyorsasági/ szakaszt Budapest útjain rendezik akkor a versenyzők harmada már itt kiesik!
amellik meg túléli Budapestet az ott lesz Dakarban is! (Ez egy válasz tom1019 üzenetére (2008. 01. 07. hétfő 15:02), amit ide kattintva olvashatsz)
amellik meg túléli Budapestet az ott lesz Dakarban is! (Ez egy válasz tom1019 üzenetére (2008. 01. 07. hétfő 15:02), amit ide kattintva olvashatsz)
2008. 01. 07. hétfő 15:02
de sajnos aktuális:
Dakar: budapesti rajt akár már 2009-ben
[origo]2008. 01. 05.
Még idén pótolhatják a pénteken törölt Lisszabon-Dakar ralit, amelyet akár már jövőre Budapest-Dakarként rendezhetnek meg. Szalay Balázs arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy a magyar csapatok minél több versenyen szeretnének indulni idén, de a Budapest-Bamakón biztosan nem.
Még idén pótolhatják a pénteken törölt Lisszabon-Dakar ralit, amelyet akár már jövőre Budapest-Dakarként rendezhetnek meg. Szalay Balázs arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy a magyar csapatok minél több versenyen szeretnének indulni idén, de a Budapest-Bamakón biztosan nem.
Szalay Balázs éjjel érkezett haza Lisszabonból. Mint mondta: nem volt kedve maradni
Szombaton rajtolt volna a harmincadik Dakar-rali, ám a szervező Amaury Sport Organisation (ASO) még pénteken bejelentette, terrorveszély miatt törlik a versenyt.
A szervezők "bizonyos mértékig" kárpótolják majd a versenyzőket, a szponzorokat és a médiát, erről az elkövetkező hetekben döntenek. Ahogyan arról is, rendeznek-e év közben másik sivatagi versenyt (biztonságosnak vélt országokban), de felvetődött egy kelet-európai futam ötlete is, amely Szalay szerint rendkívüli lehetőség volna hazánknak, hiszen több mint 550 versenyző állna rajthoz, akár már néhány hónap múlva.
Jelenleg a 2009-es rajt helyszínére vonatkozóan Lisszabonnak aláírt szerződése van. A jövő évi útvonalat illetően elképzelhető, hogy a biztonságosnak számító Tunézián, Líbián és Egyiptomon keresztül vezetnék a versenyt, lehet, hogy Lisszabonból nem Marokkó, hanem rögtön Tunézia felé hajóznak majd.
Még nem tudni, visszakapják-e a nevezési díjat a csapatok. Felmerült, hogy a teljes összeget visszautalják, esetleg levonják az adminisztrációs költségeket, de valószínű, hogy az ASO által - a Dakar helyett - idén rendezendő futamokon ingyen állhatnak rajthoz a Dakarra nevezett csapatok. A csapatok nem tudták teljesíteni vállalásaikat a szponzorok felé, így lehetőség szerint minden versenyen rajthoz állnak majd. Egyen azonban biztosan nem: noha a tegnapi bejelentést követően a jövő szombaton rajtoló Budapest-Bamako szervezői közleményt adtak ki, hogy szívesen látják a Dakarra nevezett magyarokat (állítólag három csapat jelezte is részvételi szándékát), Szalay Balázs egyértelműen, valamennyi magyar induló nevében kijelentette: semmi közük a Bamakóhoz, annak szervezése nem méltó, nem összevethető a Dakaréval, és egyikük sem indul rajta.
Dakar: budapesti rajt akár már 2009-ben
[origo]2008. 01. 05.
Még idén pótolhatják a pénteken törölt Lisszabon-Dakar ralit, amelyet akár már jövőre Budapest-Dakarként rendezhetnek meg. Szalay Balázs arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy a magyar csapatok minél több versenyen szeretnének indulni idén, de a Budapest-Bamakón biztosan nem.
Még idén pótolhatják a pénteken törölt Lisszabon-Dakar ralit, amelyet akár már jövőre Budapest-Dakarként rendezhetnek meg. Szalay Balázs arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy a magyar csapatok minél több versenyen szeretnének indulni idén, de a Budapest-Bamakón biztosan nem.
Szalay Balázs éjjel érkezett haza Lisszabonból. Mint mondta: nem volt kedve maradni
Szombaton rajtolt volna a harmincadik Dakar-rali, ám a szervező Amaury Sport Organisation (ASO) még pénteken bejelentette, terrorveszély miatt törlik a versenyt.
A szervezők "bizonyos mértékig" kárpótolják majd a versenyzőket, a szponzorokat és a médiát, erről az elkövetkező hetekben döntenek. Ahogyan arról is, rendeznek-e év közben másik sivatagi versenyt (biztonságosnak vélt országokban), de felvetődött egy kelet-európai futam ötlete is, amely Szalay szerint rendkívüli lehetőség volna hazánknak, hiszen több mint 550 versenyző állna rajthoz, akár már néhány hónap múlva.
Jelenleg a 2009-es rajt helyszínére vonatkozóan Lisszabonnak aláírt szerződése van. A jövő évi útvonalat illetően elképzelhető, hogy a biztonságosnak számító Tunézián, Líbián és Egyiptomon keresztül vezetnék a versenyt, lehet, hogy Lisszabonból nem Marokkó, hanem rögtön Tunézia felé hajóznak majd.
Még nem tudni, visszakapják-e a nevezési díjat a csapatok. Felmerült, hogy a teljes összeget visszautalják, esetleg levonják az adminisztrációs költségeket, de valószínű, hogy az ASO által - a Dakar helyett - idén rendezendő futamokon ingyen állhatnak rajthoz a Dakarra nevezett csapatok. A csapatok nem tudták teljesíteni vállalásaikat a szponzorok felé, így lehetőség szerint minden versenyen rajthoz állnak majd. Egyen azonban biztosan nem: noha a tegnapi bejelentést követően a jövő szombaton rajtoló Budapest-Bamako szervezői közleményt adtak ki, hogy szívesen látják a Dakarra nevezett magyarokat (állítólag három csapat jelezte is részvételi szándékát), Szalay Balázs egyértelműen, valamennyi magyar induló nevében kijelentette: semmi közük a Bamakóhoz, annak szervezése nem méltó, nem összevethető a Dakaréval, és egyikük sem indul rajta.
de sajnos aktuális:
Dakar: budapesti rajt akár már 2009-ben
[origo]2008. 01. 05.
Még idén pótolhatják a pénteken törölt Lisszabon-Dakar ralit, amelyet akár már jövőre Budapest-Dakarként rendezhetnek meg. Szalay Balázs arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy a magyar csapatok minél több versenyen szeretnének indulni idén, de a Budapest-Bamakón biztosan nem.
Még idén pótolhatják a pénteken törölt Lisszabon-Dakar ralit, amelyet akár már jövőre Budapest-Dakarként rendezhetnek meg. Szalay Balázs arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy a magyar csapatok minél több versenyen szeretnének indulni idén, de a Budapest-Bamakón biztosan nem.
Szalay Balázs éjjel érkezett haza Lisszabonból. Mint mondta: nem volt kedve maradni
Szombaton rajtolt volna a harmincadik Dakar-rali, ám a szervező Amaury Sport Organisation (ASO) még pénteken bejelentette, terrorveszély miatt törlik a versenyt.
A szervezők "bizonyos mértékig" kárpótolják majd a versenyzőket, a szponzorokat és a médiát, erről az elkövetkező hetekben döntenek. Ahogyan arról is, rendeznek-e év közben másik sivatagi versenyt (biztonságosnak vélt országokban), de felvetődött egy kelet-európai futam ötlete is, amely Szalay szerint rendkívüli lehetőség volna hazánknak, hiszen több mint 550 versenyző állna rajthoz, akár már néhány hónap múlva.
Jelenleg a 2009-es rajt helyszínére vonatkozóan Lisszabonnak aláírt szerződése van. A jövő évi útvonalat illetően elképzelhető, hogy a biztonságosnak számító Tunézián, Líbián és Egyiptomon keresztül vezetnék a versenyt, lehet, hogy Lisszabonból nem Marokkó, hanem rögtön Tunézia felé hajóznak majd.
Még nem tudni, visszakapják-e a nevezési díjat a csapatok. Felmerült, hogy a teljes összeget visszautalják, esetleg levonják az adminisztrációs költségeket, de valószínű, hogy az ASO által - a Dakar helyett - idén rendezendő futamokon ingyen állhatnak rajthoz a Dakarra nevezett csapatok. A csapatok nem tudták teljesíteni vállalásaikat a szponzorok felé, így lehetőség szerint minden versenyen rajthoz állnak majd. Egyen azonban biztosan nem: noha a tegnapi bejelentést követően a jövő szombaton rajtoló Budapest-Bamako szervezői közleményt adtak ki, hogy szívesen látják a Dakarra nevezett magyarokat (állítólag három csapat jelezte is részvételi szándékát), Szalay Balázs egyértelműen, valamennyi magyar induló nevében kijelentette: semmi közük a Bamakóhoz, annak szervezése nem méltó, nem összevethető a Dakaréval, és egyikük sem indul rajta. (Ez egy válasz surdapapa üzenetére (2008. 01. 07. hétfő 14:09), amit ide kattintva olvashatsz)
Dakar: budapesti rajt akár már 2009-ben
[origo]2008. 01. 05.
Még idén pótolhatják a pénteken törölt Lisszabon-Dakar ralit, amelyet akár már jövőre Budapest-Dakarként rendezhetnek meg. Szalay Balázs arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy a magyar csapatok minél több versenyen szeretnének indulni idén, de a Budapest-Bamakón biztosan nem.
Még idén pótolhatják a pénteken törölt Lisszabon-Dakar ralit, amelyet akár már jövőre Budapest-Dakarként rendezhetnek meg. Szalay Balázs arról is beszélt a sajtótájékoztatón, hogy a magyar csapatok minél több versenyen szeretnének indulni idén, de a Budapest-Bamakón biztosan nem.
Szalay Balázs éjjel érkezett haza Lisszabonból. Mint mondta: nem volt kedve maradni
Szombaton rajtolt volna a harmincadik Dakar-rali, ám a szervező Amaury Sport Organisation (ASO) még pénteken bejelentette, terrorveszély miatt törlik a versenyt.
A szervezők "bizonyos mértékig" kárpótolják majd a versenyzőket, a szponzorokat és a médiát, erről az elkövetkező hetekben döntenek. Ahogyan arról is, rendeznek-e év közben másik sivatagi versenyt (biztonságosnak vélt országokban), de felvetődött egy kelet-európai futam ötlete is, amely Szalay szerint rendkívüli lehetőség volna hazánknak, hiszen több mint 550 versenyző állna rajthoz, akár már néhány hónap múlva.
Jelenleg a 2009-es rajt helyszínére vonatkozóan Lisszabonnak aláírt szerződése van. A jövő évi útvonalat illetően elképzelhető, hogy a biztonságosnak számító Tunézián, Líbián és Egyiptomon keresztül vezetnék a versenyt, lehet, hogy Lisszabonból nem Marokkó, hanem rögtön Tunézia felé hajóznak majd.
Még nem tudni, visszakapják-e a nevezési díjat a csapatok. Felmerült, hogy a teljes összeget visszautalják, esetleg levonják az adminisztrációs költségeket, de valószínű, hogy az ASO által - a Dakar helyett - idén rendezendő futamokon ingyen állhatnak rajthoz a Dakarra nevezett csapatok. A csapatok nem tudták teljesíteni vállalásaikat a szponzorok felé, így lehetőség szerint minden versenyen rajthoz állnak majd. Egyen azonban biztosan nem: noha a tegnapi bejelentést követően a jövő szombaton rajtoló Budapest-Bamako szervezői közleményt adtak ki, hogy szívesen látják a Dakarra nevezett magyarokat (állítólag három csapat jelezte is részvételi szándékát), Szalay Balázs egyértelműen, valamennyi magyar induló nevében kijelentette: semmi közük a Bamakóhoz, annak szervezése nem méltó, nem összevethető a Dakaréval, és egyikük sem indul rajta. (Ez egy válasz surdapapa üzenetére (2008. 01. 07. hétfő 14:09), amit ide kattintva olvashatsz)
2008. 01. 07. hétfő 14:09
Tudom nem friss!
De szörnyű, h ez megtörténhetett!!!
Végleges a döntés: elmarad a Dakar rally
Váratlan fordulatot vett a 2008-as Dakar rally. Ma délben Étienne Lavigne, a Dakar rally versenyigazgatója rendkívüli sajtótájékoztatott hívott össze, ahol hivatalosan bejelentette, hogy az idei sivatagi kaland elmarad. A hírt döbbent csend kísérte, mert bár napok óta ment a találgatás a mauritániai helyzet megoldására, erre a merész lépésre senki nem számított.
A decemberi mauritániai mészárlás - melyben négy francia turista veszítette életét, egy pedig súlyosan megsebesült olyan lavinát indított el, amely magával sodorta a teljes Dakar rallyt. Még a múlt hét folyamán elutaztak Mauritániába a verseny főszervezői, hogy tárgyaljanak a mauritániai kormánnyal és a hadsereggel a kialakult helyzetről. Akkor merült fel először, hogy esetleg módosítani kell szakaszokat a viadalon. A kormány garantálta a szervezőknek a versenyen részt vevők biztonságát.
A francia kormány tegnap mégis kiadott egy közleményt, miszerint a francia állampolgároknak nem javasolják a Mauritániába történő utazást, mert nem fogadják el a mauritániai kormány biztosítékait a versenyre vonatkozóan. Ennek ellenére ma a megszokott mederben kezdték az adminisztratív és technikai átvételeket, ám délelőtt 10 órakor hirtelen lezárták az átvételeket, kiürítették annak helyszínét.
A szervezőség azzal magyarázza a döntést, hogy a Dakar mezőnyét közvetlen terrorfenyegetés érte, és ebben az esetben nem tehettek mást, minthogy törlik a versenyt.
"A francia külügyminisztériummal történt egyeztetés után úgy határoztunk, hogy nem rendezzük meg a Lisszabon-Dakar rallyt - áll a szervező közleményében. Ahogy fogalmaztak: a terroristák egy év kemény munkáját tették tönkre azzal, hogy miattuk nem rajtolhatott el a világ leghíresebb tereprali versenye.
A Dakar egy szimbólum és senki sem teheti tönkre a szimbólumokat. A mostani döntés nem befolyásolja a Dakar jövőjét - mondta Étienne Lavigne.
Sajnálom, hogy a politika beleszól a versenybe, és hihetetlenül csalódott vagyok, hogy nem versenyezhetek mondta Szalay Balázs. Azonban egyetértek a rendezők azon döntésével, hogy nem rendezik meg a versenyt, mert ha egy kicsit is fennáll a fenyegetettség veszélye, akkor ez az egyetlen helyes döntés. A jövőről egyelőre korai lenne beszélni, elképzelhető, hogy még az idén rendeznek egy másik versenyt, de az biztos, hogy jövő januárban ismét megszervezik a Dakart.
A versenyzők egyetértenek a szervezők döntésével, hiszen óriási felelősség lett volna nyolc teljes napon át egy olyan országban tartani a mezőnyt, ahonnan emberéleteket veszélyeztető, konkrét fenyegetést kaptak. Márpedig a terroristák a múlt héten bebizonyították, hogy nem a levegőbe beszélnek. Az is óriási felelősséget jelent, ilyen méretű döntést hozni, hiszen forintban is milliárdokban mérhető az a veszteség, amely csak a szervezőket érinti.
De szörnyű, h ez megtörténhetett!!!
Végleges a döntés: elmarad a Dakar rally
Váratlan fordulatot vett a 2008-as Dakar rally. Ma délben Étienne Lavigne, a Dakar rally versenyigazgatója rendkívüli sajtótájékoztatott hívott össze, ahol hivatalosan bejelentette, hogy az idei sivatagi kaland elmarad. A hírt döbbent csend kísérte, mert bár napok óta ment a találgatás a mauritániai helyzet megoldására, erre a merész lépésre senki nem számított.
A decemberi mauritániai mészárlás - melyben négy francia turista veszítette életét, egy pedig súlyosan megsebesült olyan lavinát indított el, amely magával sodorta a teljes Dakar rallyt. Még a múlt hét folyamán elutaztak Mauritániába a verseny főszervezői, hogy tárgyaljanak a mauritániai kormánnyal és a hadsereggel a kialakult helyzetről. Akkor merült fel először, hogy esetleg módosítani kell szakaszokat a viadalon. A kormány garantálta a szervezőknek a versenyen részt vevők biztonságát.
A francia kormány tegnap mégis kiadott egy közleményt, miszerint a francia állampolgároknak nem javasolják a Mauritániába történő utazást, mert nem fogadják el a mauritániai kormány biztosítékait a versenyre vonatkozóan. Ennek ellenére ma a megszokott mederben kezdték az adminisztratív és technikai átvételeket, ám délelőtt 10 órakor hirtelen lezárták az átvételeket, kiürítették annak helyszínét.
A szervezőség azzal magyarázza a döntést, hogy a Dakar mezőnyét közvetlen terrorfenyegetés érte, és ebben az esetben nem tehettek mást, minthogy törlik a versenyt.
"A francia külügyminisztériummal történt egyeztetés után úgy határoztunk, hogy nem rendezzük meg a Lisszabon-Dakar rallyt - áll a szervező közleményében. Ahogy fogalmaztak: a terroristák egy év kemény munkáját tették tönkre azzal, hogy miattuk nem rajtolhatott el a világ leghíresebb tereprali versenye.
A Dakar egy szimbólum és senki sem teheti tönkre a szimbólumokat. A mostani döntés nem befolyásolja a Dakar jövőjét - mondta Étienne Lavigne.
Sajnálom, hogy a politika beleszól a versenybe, és hihetetlenül csalódott vagyok, hogy nem versenyezhetek mondta Szalay Balázs. Azonban egyetértek a rendezők azon döntésével, hogy nem rendezik meg a versenyt, mert ha egy kicsit is fennáll a fenyegetettség veszélye, akkor ez az egyetlen helyes döntés. A jövőről egyelőre korai lenne beszélni, elképzelhető, hogy még az idén rendeznek egy másik versenyt, de az biztos, hogy jövő januárban ismét megszervezik a Dakart.
A versenyzők egyetértenek a szervezők döntésével, hiszen óriási felelősség lett volna nyolc teljes napon át egy olyan országban tartani a mezőnyt, ahonnan emberéleteket veszélyeztető, konkrét fenyegetést kaptak. Márpedig a terroristák a múlt héten bebizonyították, hogy nem a levegőbe beszélnek. Az is óriási felelősséget jelent, ilyen méretű döntést hozni, hiszen forintban is milliárdokban mérhető az a veszteség, amely csak a szervezőket érinti.
Tudom nem friss!
De szörnyű, h ez megtörténhetett!!!
Végleges a döntés: elmarad a Dakar rally
Váratlan fordulatot vett a 2008-as Dakar rally. Ma délben Étienne Lavigne, a Dakar rally versenyigazgatója rendkívüli sajtótájékoztatott hívott össze, ahol hivatalosan bejelentette, hogy az idei sivatagi kaland elmarad. A hírt döbbent csend kísérte, mert bár napok óta ment a találgatás a mauritániai helyzet megoldására, erre a merész lépésre senki nem számított.
A decemberi mauritániai mészárlás - melyben négy francia turista veszítette életét, egy pedig súlyosan megsebesült olyan lavinát indított el, amely magával sodorta a teljes Dakar rallyt. Még a múlt hét folyamán elutaztak Mauritániába a verseny főszervezői, hogy tárgyaljanak a mauritániai kormánnyal és a hadsereggel a kialakult helyzetről. Akkor merült fel először, hogy esetleg módosítani kell szakaszokat a viadalon. A kormány garantálta a szervezőknek a versenyen részt vevők biztonságát.
A francia kormány tegnap mégis kiadott egy közleményt, miszerint a francia állampolgároknak nem javasolják a Mauritániába történő utazást, mert nem fogadják el a mauritániai kormány biztosítékait a versenyre vonatkozóan. Ennek ellenére ma a megszokott mederben kezdték az adminisztratív és technikai átvételeket, ám délelőtt 10 órakor hirtelen lezárták az átvételeket, kiürítették annak helyszínét.
A szervezőség azzal magyarázza a döntést, hogy a Dakar mezőnyét közvetlen terrorfenyegetés érte, és ebben az esetben nem tehettek mást, minthogy törlik a versenyt.
"A francia külügyminisztériummal történt egyeztetés után úgy határoztunk, hogy nem rendezzük meg a Lisszabon-Dakar rallyt - áll a szervező közleményében. Ahogy fogalmaztak: a terroristák egy év kemény munkáját tették tönkre azzal, hogy miattuk nem rajtolhatott el a világ leghíresebb tereprali versenye.
A Dakar egy szimbólum és senki sem teheti tönkre a szimbólumokat. A mostani döntés nem befolyásolja a Dakar jövőjét - mondta Étienne Lavigne.
Sajnálom, hogy a politika beleszól a versenybe, és hihetetlenül csalódott vagyok, hogy nem versenyezhetek mondta Szalay Balázs. Azonban egyetértek a rendezők azon döntésével, hogy nem rendezik meg a versenyt, mert ha egy kicsit is fennáll a fenyegetettség veszélye, akkor ez az egyetlen helyes döntés. A jövőről egyelőre korai lenne beszélni, elképzelhető, hogy még az idén rendeznek egy másik versenyt, de az biztos, hogy jövő januárban ismét megszervezik a Dakart.
A versenyzők egyetértenek a szervezők döntésével, hiszen óriási felelősség lett volna nyolc teljes napon át egy olyan országban tartani a mezőnyt, ahonnan emberéleteket veszélyeztető, konkrét fenyegetést kaptak. Márpedig a terroristák a múlt héten bebizonyították, hogy nem a levegőbe beszélnek. Az is óriási felelősséget jelent, ilyen méretű döntést hozni, hiszen forintban is milliárdokban mérhető az a veszteség, amely csak a szervezőket érinti.
De szörnyű, h ez megtörténhetett!!!
Végleges a döntés: elmarad a Dakar rally
Váratlan fordulatot vett a 2008-as Dakar rally. Ma délben Étienne Lavigne, a Dakar rally versenyigazgatója rendkívüli sajtótájékoztatott hívott össze, ahol hivatalosan bejelentette, hogy az idei sivatagi kaland elmarad. A hírt döbbent csend kísérte, mert bár napok óta ment a találgatás a mauritániai helyzet megoldására, erre a merész lépésre senki nem számított.
A decemberi mauritániai mészárlás - melyben négy francia turista veszítette életét, egy pedig súlyosan megsebesült olyan lavinát indított el, amely magával sodorta a teljes Dakar rallyt. Még a múlt hét folyamán elutaztak Mauritániába a verseny főszervezői, hogy tárgyaljanak a mauritániai kormánnyal és a hadsereggel a kialakult helyzetről. Akkor merült fel először, hogy esetleg módosítani kell szakaszokat a viadalon. A kormány garantálta a szervezőknek a versenyen részt vevők biztonságát.
A francia kormány tegnap mégis kiadott egy közleményt, miszerint a francia állampolgároknak nem javasolják a Mauritániába történő utazást, mert nem fogadják el a mauritániai kormány biztosítékait a versenyre vonatkozóan. Ennek ellenére ma a megszokott mederben kezdték az adminisztratív és technikai átvételeket, ám délelőtt 10 órakor hirtelen lezárták az átvételeket, kiürítették annak helyszínét.
A szervezőség azzal magyarázza a döntést, hogy a Dakar mezőnyét közvetlen terrorfenyegetés érte, és ebben az esetben nem tehettek mást, minthogy törlik a versenyt.
"A francia külügyminisztériummal történt egyeztetés után úgy határoztunk, hogy nem rendezzük meg a Lisszabon-Dakar rallyt - áll a szervező közleményében. Ahogy fogalmaztak: a terroristák egy év kemény munkáját tették tönkre azzal, hogy miattuk nem rajtolhatott el a világ leghíresebb tereprali versenye.
A Dakar egy szimbólum és senki sem teheti tönkre a szimbólumokat. A mostani döntés nem befolyásolja a Dakar jövőjét - mondta Étienne Lavigne.
Sajnálom, hogy a politika beleszól a versenybe, és hihetetlenül csalódott vagyok, hogy nem versenyezhetek mondta Szalay Balázs. Azonban egyetértek a rendezők azon döntésével, hogy nem rendezik meg a versenyt, mert ha egy kicsit is fennáll a fenyegetettség veszélye, akkor ez az egyetlen helyes döntés. A jövőről egyelőre korai lenne beszélni, elképzelhető, hogy még az idén rendeznek egy másik versenyt, de az biztos, hogy jövő januárban ismét megszervezik a Dakart.
A versenyzők egyetértenek a szervezők döntésével, hiszen óriási felelősség lett volna nyolc teljes napon át egy olyan országban tartani a mezőnyt, ahonnan emberéleteket veszélyeztető, konkrét fenyegetést kaptak. Márpedig a terroristák a múlt héten bebizonyították, hogy nem a levegőbe beszélnek. Az is óriási felelősséget jelent, ilyen méretű döntést hozni, hiszen forintban is milliárdokban mérhető az a veszteség, amely csak a szervezőket érinti.
Teccik vitszes!
Én is meg akarom majd nézni! (Ez egy válasz X üzenetére (2007. 12. 22. szombat 11:41), amit ide kattintva olvashatsz)
Én is meg akarom majd nézni! (Ez egy válasz X üzenetére (2007. 12. 22. szombat 11:41), amit ide kattintva olvashatsz)
Törölt felhasználó (21812)
2007. 12. 22. szombat 11:41